تبلیغات | بازاریابی | مدیریت برند

همراه ما باشید با مطالب علمی ، تحلیلی و کاربردی در زمینه تبلیغات ، بازاریابی و مدیریت برند

تبلیغات | بازاریابی | مدیریت برند

همراه ما باشید با مطالب علمی ، تحلیلی و کاربردی در زمینه تبلیغات ، بازاریابی و مدیریت برند

تبلیغات | بازاریابی | مدیریت برند

۷ مطلب در ارديبهشت ۱۳۸۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

  • علیجاه شهربانویی
  • ۰
  • ۰



  • علیجاه شهربانویی
  • ۰
  • ۰

مشتریان ما

استدیو طراحی سان، به مدد عنایت الهی، تلاش روزافزون مدیران و همکاران تا به امروز افتخار خدمت رسانی و ارائه ی راهکار به سازمان ها، ارگان‌ها و بنگاه‌های زیادی را در کارنامه‌ی خود ثبت نموده است:
برای مشاهده برخی از مشتریان بهاین صفحهمراجعه در وب سایت رسمی شرکت مراجعه بفرمایید.
  • علیجاه شهربانویی
  • ۰
  • ۰

تــب تبلیغات !


تــب تبلیغات !



در دنیای کنونی، دیگر کمتر جایی را می‌توان یافت که در آنجا اثری از تبلیغات تجاری به چشم نخورد. دست ‌اندرکاران تبلیغات تجاری، علاوه بر رسانه‌های گروهی مرسوم مانند رادیو، تلویزیون، مطبوعات، کامپیوتر و اینترنت پارا فراتر گذارده و به سمت رسانه‌های دیگری مانند فروشگاه‌ها، زمین‌های ورزشی، خیابان‌ها، فرودگاه ‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس، قطار و مترو، بدنه‌ی وسایط نقلیه‌ی عمومی، استادیوم‌های و زمین‌های ورزشی، کفش و لباس بازیکنان، کبریت و فندک و شاید هرآنچه که سطحی حک کردن یک پیام داشته باشد.
این گستره‌ی روزافزون نشان می‌دهد که انگار همه پذیرفته‌اند که برای رسیدن به سود بیشتر باید به نوعی برای کالاها و خدمات خود تبلیغ کرد. رقابت روز به روز فشرده‌تر می‌شود و برخی از رقبا به دلایل مختلف از صحنه‌ی رقابت خارج می‌شوند، اما در عوض تعداد بیشتری جای آن را می‌گیرند.
این تنوع و گستردگی، گویای واقعیت دیگری است، حاکی از آن که تبلیغ تجاری، دیگر یک عمل ساده و گاه غی ر ضروری نیست که بتوان از آن گذشت، بلکه واقعیتی است مسلم و عجین شده با زندگی انسان عصر حاضر، به نحوی که حتی تصور جهانی خالی از تبلیغات در این زمان امکان‌پذیر نیست.
تبلیغ تجاری به مفهوم امروزی آن، مجموعه‌ی پیچیده‌ای از رشته‌ فعالیت‌های گوناگونی است که در یک چارچوب مشخص، بر پایه‌ی اصولی معین، در قالب برنامه‌های مدون برای دستیابی به هدف یا هدف‌های تدوین شده‌ی صاحبان تبلیغ عمل می‌کند. از این رو شرط ورود به این عرصه و موفق شدن در آن، از یک سو داشتن آگاهی گسترده و درک عمیق از اصول و مفاهیم، روش‌ها و شیوه‌های عمل تبلیغات تجاری و از سوی دیگر، برخورداری از مهارت و توانایی در تدوین طرح‌ها و برنامه‌های بازاریابی، اجرا و ارزشیابی آنها برای تعیین میزان نیل به اهداف تبلیغ‌کننده است.
آنگونه که تجارت در شرایط کنونی، تبلیغات را در چنبره‌ی خود قرار داده و از آنجایی که تبلیغات به عنوان یک راهکار در سازمان‌ها، موسسات و بنگاه‌ها که محصول یا خدمتی را عرضه می‌دارند هضم شده است؛ پژوهش و تحقیقات در این زمینه از علوم ضروری دنیای کسب و کار امروز است.
در وضعیتی که هنوز پژوهش در حوزه‌ی تبلیغات، در بازار کسب‌و‌کار کشورمان به عنوان یک ضرورت پذیرفته نشده و فقط دغدغه‌ی تبلیغ‌کردن دل‌مشغولی صاحبان صنایع، خدمات و محصولات شده، تنها به وسیله‌ی رعایت اصول علمی و عملی تبلیغات و پژوهش در این حوزه است که می‌توان یک مبارزه‌ی تبلیغاتی مؤثر طراحی و اجرا نمود.
لذا، تحقیقات و پژوهش تنها نوشداروی «تب تبلیغات» بازار کسب و کار ایران است. درهمین راستا، استدیو طراحی سان به مدد واحد پژوهش و تولید محتوای خود سعی دارد گامی در جهت رفع کمبودها و کاستی‌های تبلیغات در ایران بردارد.
امید است که مجموعه مقالاتی که در بخش پژوهش طراحی سان تولید و ارایه می‌شود، برای صاحبان صنایع، خدمات و محصولات کارامد باشد.

+| نوشته شده توســــــــــــــــــــط : فاطمه آقچه لو
آذر 1388
  • علیجاه شهربانویی
  • ۰
  • ۰

بی‌محافظ برای حمله!



بی‌محافظ برای حمله!


هرگاه هیولای رکود شروع به گزیدن می‌کند، شرکت‌ها را با چالش ها و سوالاتی در مورد شرایط پیش رو مواجه می‌سازد و در این اوقات سخت اقتصادی، فشار همواره بر قطع تبلیغات است. اگر شرکت هزینه ی تبلیغات راقطع کند و فروش در همان سطح باقی بماند، یک بهبود آنی در خط پایان ترازنامه که نشان دهنده‌ی سود و زیان است ایجاد می‌کند. وسوسه ی قطع تبلیغات اقدام مطلوبی است، اما به چه قیمتی؟
تحقیقات بر روی شرکتی که دوازده ماه فعالیت‌های تبلیغی خود را قطع نموده بود، نشان داد که یک سال پس از قطع تبلیغات، ناگهان فروش به نحو چشمگیری پایین افتاد و این کاهش تا حد بحرانی ادامه یافت. بلافاصله تبلیغات دوباره آغاز شد. اما دیگر دیر شده بود. هیجده‌ماه وقت لازم بود تا سقوط فروش به کنترل درآید و سپس جهت آن معکوس شود. به این معنا که کسب موقعیت مطلوب از دست رفته در دوران رکود در دراز مدت در مقایسه با حفظ آن موقعیت از طریق ادامه‌ی تبلیغات در سطح رضایتبخش، به هزینه ی بیشتری نیاز دارد. اینکه شرکت تا چه زمانی می‌تواند در مقابل توقف تبلیغات دوام بیاورد، بستگی به تأثیر تبلیغات قبلی یا جاری آن دارد. برخی از مبارزات تبلیغاتی به نحو شگفت‌آوری تأثیرات قدرتمندی در حافظه برجای می‌گذارد که شاید دیگر تبلیغات هیچ تأثیری برجای نگذارند. این دسته، بلافاصله پس از تبلیغات از یادها می‌روند. میزان سرمایه‌ای که نام‌های تجاری از آخرین تبلیغات در یاد مخاطبان ایجاد کرده، مدت زمان قطع توقف تبلیغات را مشخص می‌نماید.
در شرایطی که رکود و عدم تبلیغ برای شرکت‌ها به حالتی عادی یا شاید ناگزیر تبدیل می‌شود و شرکت‌ها با هزینه نکردن برای تبلیغات، سهم بازار نسبی خود را داشته و به عبارتی از دست نداده‌اند، این شبهه ایجاد می‌شود که مصرف کننده بدون تبلیغ نیز آن نام تجاری را انتخاب خواهد کرد. در حالی که اگر کمی از سطح به عمق برویم، با روند در حال ظهور نگران‌کننده ای روبه رو می‌شویم: «وفاداری به نام تجاری در حال سقوط است.» مردم هنوز مشغول خرید نام تجاری موردنظر هستند، اما آن احساس «تعهد» که ممکن است نسبت به نام تجاری داشته باشند، در حال زایل شدن است.
خریداران یک نام تجاری دو دسته هستند: «وفاداران به نام تجاری» و «خریداران عادتی». وفاداران به نام تجاری بر این باورند که بین نام‌های تجاری و خرید مرتب یک نام تجاری واحد- تفاوت‌هایی وجود دارد. خریداران عادتی گرایش به آن دارند که هر بار همان نام تجاری را خریداری کنند، ولی بر این باورند که هیچ تفاوت واقعی بین نام‌های تجاری دیده نمی‌شود.
بین تکرار خرید یک نام تجاری و وفاداران به یک نام تجاری تفاوت وجود دارد. خریداران عادتی خرید خود را به دلیل توجه لحظه‌ای و نه وفاداری تکرار می‌کنند. با تعلیق تبلیغات از وفاداران به نام تجاری کاسته و بر تعداد خریداران عادتی افزوده می‌شود. در حالی که فروش تغییر نمی‌کند، نام‌های تجاری عمده در بازار، آسیب‌پذیر می‌شوند: بی‌محافظ برای حمله! آنها در واقع امتیاز نام تجاری خود را از دست می‌دهند.
اگر این روند همچنان ادامه پیدا کند، بازار وضع بسیار متفاوتی خواهد داشت. بازاری که تا قبل از آن با نام‌های تجاری کاملاً قدرتمند و ترویج شده مشخص شده بود، اکنون می‌تواند بیشتر تبدیل به بازاری برای کالاهایی شود که کمترین تفاوت‌های متصور بین هر یک از نام‌های تجاری موجود را دارد. از این رو فروش‌های پیشتاز بازار می‌توانند از حیث حمله بر اساس قیمت، از جانب یکی از رقبای موجود یا جدید کاملاً بی دفاع شوند.


1- با نگاهی به فصل سیزده کتاب روان شناسی تبلیغات تجاری، ماکس ساترلند، ترجمه سینا قربانلو، انتشارات مبلغان، چاپ سوم،1387
  • علیجاه شهربانویی
  • ۰
  • ۰

9راه کم‌هزینه تبلیغ، ویژه‌ی بنگاه‌های کوچک


1- یک جمله در مورد خود بنویسید. یکی از نیازهای اصلی هر سازمان پکیج اداری و کارت ویزیت مدیران است؛ آیا تا به‌حال فکر کرده‌اید که می‌توانید اسلوگان خود را نیز در بالای سربرگ اداری، به وسیله‌ی ورد و بدون نیاز به چاپ مجدد، درج نمایید؟

2- مرز‌های ناشناخته‌ی ارتباطی خود را فتح نمایید. اگر تا کنون برای ترویج خود از تبلیغ در رسانه‌های عمومی استفاده می‌کردید و بیشتر با کانون‌های تبلیغاتی که به تولید این امور می‌پردازند ارتباط داشتید؛ سعی کنید دایره‌ی ارتباطی خود را وسیع‌تر کرده و این‌دفعه دست‌اندرکاران روزنامه‌های الکترونیکی یا سایت‌های خبری معتبر را هدف‌گذاری کنید. برای انتخاب رسانه‌ی جدید، با تولید یک محتوای تبلیغی بسیار کارا و تاثیرگذار، برای تبلیغ فرصت بیشتری به خود بدهید.

3- عوامل مروّج را شناسایی و آنها را تغذیه اطلاعاتی کنید. علاوه بر اینکه برای سایت‌ها و روزنامه‌های الکترونیکی آگهی تولید می‌کنید، اخبار و شرح وقایع قابل چاپ و جذاب را برای مراکز خبری ارسال نمایید. اگر تا کنون نیازی به تولید محتوای ترویجی و تبلیغی نداشتید، اکنون لازم است که کارمندان خود را بر این موضوع متمرکز کنید.

4- به ترویج شفاهی بیاندیشید. فکر می‌کنید تجارت شما برای اطرافیان شما چه منفعتی خواهد داشت؟ در شرایطی که همواره امکان مراجعه‌ی مشتریان بزرگ با سود کلان وجود ندارد، لازم است به مشتریانی خرد بیاندیشید، شاید که در آینده آنها تبدیل به مشتریان دایمی شما شوند، شاید هم نه! در هر حال صحبت کردن با اطرافیان می‌تواند دریچه‌ی ورود یک مشتری تازه‌ به تجارت شما باشد. پس همیشه برای گفتن حرف‌های طبقه‌بندی شده آماده باشید و آنها را با محصول یا خدمت جدید قابل عرضه‌ی خود به‌روز نمایید. به‌خاطر داشته باشید که از مخاطبان کارت ویزیت یا شماره تماسی جهت پیگیری دریافت کنید.

5- پیام‌های پستی طراحی کنید. شاید تا کنون تنها استفاده‌ای که از تبلیغات ایمیلی به عنوان یکی از رسانه‌های اجتماعی شده، ارسال پیام برای معرفی محصولات و خرید آنها بوده، در حالی که می‌توانید در کنار تهیه لیستی از محصولات خود با ارایه‌ی قیمت و ایجاد صفحه‌ی خرید؛ به محتوایی بیاندیشید که مصرف‌کنندگان جدیدی را با شما آشنا کند.

6- یار ترویجی پیدا کنید. اگر لیست شرکت‌ها یا سازمان‌های همکار با سازمان خود را مرور نمایید، نمونه‌های بسیاری را که در راستای تجارت شما فعالیت می‌کنند، مشاهده خواهید کرد. شما می‌توانید با شرکت‌هایی که مراوده‌ی کاری یا همکاری مشترک دارید پیشنهاد رفاقت ترویجی دهید. به این‌گونه اگر شما بروشور سازمان خود را برای جای دیگری ارسال نمایید، کارت ویزیت یار ترویجی خود را نیز در بسته‌ی ارسالی قرار هید. یعنی اگر تجارت شما در حوزه‌ی صنعت چاپ است، شما می‌توانید برای مشتریان خود کارت ویزیت یک شرکت تبلیغاتی که با شما مراوده‌ی کاری دارد را ارایه نمایید. البته شرکت تبلیغاتی نیز باید مروج شما باشد.

7- سعی کنید در رسانه‌های اجتماعی حضور پر رنگ داشته باشید و حضور خود را به رسانه‌های عمومی نیز گسترش دهید. با یک مثال ساده می‌شود این مسأله را روشن‌ کرد: اگر سازمان شما با چند خبر یا گزارش در رسانه‌های اجتماعی مطرح شود، اقبال حضور در یکی از برنامه‌های رادیویی و پاسخ به سوالاتی که عموم مردم در حوزه‌ی تجارتتان را خواهید داشت. با اینکه حضور شما در یک گفتگوی رادیویی جنبه‌ی تبلیغی ندارد، اما نام شما به عنوان یکی از فعالان یک تجارت خاص موردنظر شنوندگان قرار خواهد گرفت.

8- یک سمینار یا جلسهی معرفی رایگان ترتیب دهید این حرکت را میتوانید با یاران ترویجی خود نیز شکل دهید. برگزار کردن سمینار اطلاعرسانی با هدف آموزش به مصرفکننده و ارایهی ایدههای نوین به آنها از حرکتهای مورد استقبال بیشتر مصرفکنندگان است. اگر شما سمینار را در محل کار خود برگزار کرده و ایدههای ترویجی خاص و مورد توجه را نیز برای مکان برگزاری درنظر بگیرید که خیلی بهتر خواهد بود. در ضمن دادن تخفیف یا هدایای رایگان به خریداران میتواند از دیگران فعالیتهای ترویجی شما باشد. (برای اینکار حتماً برنامهی فروش مستقیم خود را به دقت طراحی نمایید.)

9- از هدیه‌های کم بها اما جذاب استفاده نمایید. تا به حال کارت پستال، بلوز یا کلاه تبلیغاتی دریافت کرده‌اید؟ اکثر مخاطبانی که هدایای تبلیغاتی دریافت کرده‌اند ابراز می‌دارند که به دلیل علامت‌های تبلیغی به ندرت از این وسایل استفاده می‌نماید. پس مطابق سلیقه‌ی مصرف‌کنندگان از ایده‌های تبلیغاتی به‌جز آرم استفاده کنید و این وسایل کم‌بها را به ابزار ترویجی قوی تبدیل سازید.


+| نوشته شده توســــــــــــــــــــط : فاطمه آقچه لو

بهمن 1388

  • علیجاه شهربانویی
  • ۰
  • ۰

استدیو طراحی گرافیک سان


همکاری و عرضه‌ی خدمات استدیو طراحی سان به مشتریان، از طریق کانال‌های زیر صورت پذیرفته می‌پذیرد:





چشـــــم انداز


در شرایط کنونی با اتکا به ارایه برنامه های دقیق و نوین تبلیغاتی ، ایده پردازی و تولید خلاقانه و باکیفیت جزء سازمان های باسابقه محسوب می شود .
حمایت از فعالان حوزه های اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی، هدایت بازار آنها با معرفی ، توسعه و ترویج ، چشم انداز بلندمدت کانون آگهی و تبلیغات سان است.


مـــــزایای رقابتی

در دنیای پرهیاهوی کنونی که جادوی رسانه، تمام قد، حواس و احساس افراد را از آن خود کرده تبلیغات شأن دیگری یافته و سازمان های کوچک و بزرگ از این ابزار چشم یاری دارند.
چه بسیار شرکت هایی که شکست خود را در ارج ننهادن به تبلیغات می پندارند و چه بسیار شرکت هایی که اوج گرفتن خود را مرهوم داشتن برنامه های دقیق اطلاع رسانی و تبلیغاتی می پندارند.
آیا واقعاً این چنین است؟
در شرایطی تبلیغات می تواند سکوی پرش شما برای نیل به شرایط عالی و موفقیت برند باشد که به آن به دیده ی یک «علم» بنگرید. همانگونه که گفتیم « تبلیغات علم است » شاید امروز بتوانیم به جرات بیان نماییم مهمترین مزیت رقابتی " سان " که بر پایه همان نگاه علمی استوار است، ارائه بـرنامه ها و کـمپین های تبلیغاتی کاربردی است . همچنین ارایه محصولات تبلیغـاتی خلاقـانه و متناسب با برنامه نیز از دیگر مزایای رقابتی، " کانون تبلیغاتی سان " است .


مــــــرور تاریخچه

۱۳۸۱ طرح ایده های تجاری ارایه ی خدمات تبلیغاتی
۱۳۸۲ راه اندازی واحد آتلیه گرافیک
۱۳۸۳ آغاز خدمت رسانی واحد پشتیبانی چاپ و نظارت بر چاپ
۱۳۸۴ هم افزایی دانش و توان سان در ایده پردازی ، طراحی و برگزاری سمینار ها و نمایشگاه ها
۱۳۸۵ بهره گیری از متخصصان حوزه عکاسی هنری و صنعتی
۱۳۸۸ راه اندازی واحد تولید محتوا
۱۳۸۹ اخذ نمایندگی جذب آگهی های مطبوعاتی
  • علیجاه شهربانویی