تبلیغات | بازاریابی | مدیریت برند

همراه ما باشید با مطالب علمی ، تحلیلی و کاربردی در زمینه تبلیغات ، بازاریابی و مدیریت برند

تبلیغات | بازاریابی | مدیریت برند

همراه ما باشید با مطالب علمی ، تحلیلی و کاربردی در زمینه تبلیغات ، بازاریابی و مدیریت برند

تبلیغات | بازاریابی | مدیریت برند
  • ۰
  • ۰

 

نگاهی می‌کنیم به ظرایف طراحی کمپین های تبلیغاتی

  1. تعیین هدف مشخص: ابتدا باید هدف دقیق کمپین خود را مشخص کنید. آیا می‌خواهید فروش افزایش یابد یا شناخت برند افزایش پیدا کند؟ هدف خود را به دقت تعیین کنید و سپس به سوی طراحی گام بردارید.

  2. شناخت مخاطب: مخاطبان شما کسانی هستند که باید با احساساتشان در ارتباط باشید. آنها را درک کرده و به نیازها و خواسته‌هایشان توجه کنید. این ارتباط عاطفی، یک لحظه تبلیغاتی را به یک تجربه فراموش نشدنی تبدیل می‌کند.

  3. آگاهی از رقبا: با بررسی کمپین‌های تبلیغاتی رقبا، می‌توانید از اشتباهات آنها یاد بگیرید و خودتان را از دیگران متمایز کنید. حتی اگر توجه به نکاتی کوچک باشد، می‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.

  4. استفاده از تصاویر جذاب: تصاویر قدرتمندترین ابزار برای جلب توجه هستند. از تصاویر با کیفیت و قابل فهم استفاده کنید که با احساسات مخاطبان ارتباط برقرار کند.

  5. استفاده از داستان‌ها: داستان‌ها قدرتی خاص در جلب توجه دارند. یک داستان جذاب می‌تواند ارتباط عاطفی بیشتری با مخاطبین برقرار کند و آنها را به اقدام ترغیب کند.

  6. استفاده از عناصر زبانی قوی: کلماتی که احساسات را به خوبی انتقال دهند، می‌توانند تأثیر بیشتری داشته باشند. از کلمات قدرتمند و جذاب برای تبلیغات خود استفاده کنید.

  7. استفاده از رنگها با هوش: رنگها تأثیرات عاطفی زیادی دارند. از رنگهایی استفاده کنید که با برند شما هماهنگ باشند و احساسات مورد نظر را ایجاد کنند.

  8. استفاده از ویژگی‌های منحصر به فرد برند: اگر برند شما ویژگی‌های خاصی دارد، آنها را برجسته کنید. مشتریان دنبال تجربیات منحصر به فرد هستند.

  9. تعامل با مخاطبان: ایجاد فضایی برای تعامل با مخاطبان می‌تواند تبلیغات را به یک تجربه دوسویه تبدیل کند. از نظرات و بازخوردهای آنها بهره ببرید.

  10. استفاده از تکنولوژی: بهره‌گیری از تکنولوژی به شما کمک می‌کند تا به نحوه‌های نوآورانه تبلیغ کنید. از ویدئوها، AR و VR نمونه‌هایی هستند که می‌توانند تبلیغات را جذاب‌تر کنند.

  11. این کمپین جذاب در دانمارک اجرا شده که تبلیغات محیطی جذاب آن را می‌بینید.

    چگونه کمپین تبلیغاتی را در 7 گام بنویسیم؟

    پس فراموش نکنیم مخاطب را به کدام لحظه مهم ارتباط با برندمان پیوند می‌زنیم.

    «The Final Countdown»پین تبلیغاتی خلاق و جذاب Wolt با شعار

    «The Final Countdown»پین تبلیغاتی خلاق و جذاب Wolt با شعار

    «The Final Countdown»پین تبلیغاتی خلاق و جذاب Wolt با شعار

    «The Final Countdown»پین تبلیغاتی خلاق و جذاب Wolt با شعار

    به یاد داشته باشید که هر کمپین تبلیغاتی یک هنر است و نیازمند ارتباط عاطفی با مخاطبان است. با توجه به این نکات ظریف، می‌توانید تبلیغاتی فراتر از اطلاع‌رسانی ساده ایجاد کرده و در ذهن مخاطبان خود جا بگذارید.

    در ادامه یک کمپین تبلیغاتی جذاب ببینیم:
     

    در طراحی کمپین‌های تبلیغاتی مهم است که شما در مورد حس کدام لحظه با مخاطب حرف می‌زنید

    چرا که تداعی لحظات مهم یا لذت‌بخش در کمپین‌های تبلیغاتی باعث ارتباط بسیار بهتر و بیشتر مخاطب با پیام تبلیغاتی شما می‌شود.

    برای مثال این کمپین شرکت ولت که چیزی مشابه اسنپ‌فود است همین لحظات خوب را در این کمپین به تصویرکشیده است.

    نام این کمیپن «The Final Countdown» است. با ترجمه نزدیک به «پایان شمارش معکوس» از دید کسی که غذا سفارش داده و احتمالا گرسنه است، زمان به کندی می‌گذرد و برای همین لحظه رسیدن پیک، لحظه جذابی است و نشان می‌دهد طراحان این کمپین تبلیغاتی به مساله توجه ویژه‌ای داشته‌اند.

     

 
  • ۰۲/۱۰/۱۹
  • علیجاه شهربانویی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی