تبلیغات | بازاریابی | مدیریت برند

همراه ما باشید با مطالب علمی ، تحلیلی و کاربردی در زمینه تبلیغات ، بازاریابی و مدیریت برند

تبلیغات | بازاریابی | مدیریت برند

همراه ما باشید با مطالب علمی ، تحلیلی و کاربردی در زمینه تبلیغات ، بازاریابی و مدیریت برند

تبلیغات | بازاریابی | مدیریت برند

شیوه همکاری در زمینه اجرا و نظارت بر برنامه های تبلیغات و بازاریابی مجموعه شما/ مقدمه: در مبحث ارائه خدمات تبلیغاتی و بازاریابی و شیوه همکاری آژانس ها و شرکت های مختلف تبلیغاتی رویکردهای مختلفی دیده می شود. برخی از مجموعه ها  مانند چاپخانه ها و آتلیه های عکاسی تنها به تولید محصولات تبلیغاتی می پردازند و برخی  شرکت ها تنها رسانه های محیطی یا دیجیتالی خود را به مشتریان واگذار می کنند.

از منظری دیگر شرکت های متعهد تبلیغاتی، برنامه هایی ارائه می کنند که اثربخشی کمپین ها و نتیجه بخش بودن آنها برایشان ملاک است و متاسفانه برخی دیگر تنها به عقد قرارداد و تامین منافع خود می اندیشند. من سعی کرده ام تعامل و شیوه همکاری خود با مشتریان را با اجتناب از آسیب های تبلیغاتی رایج و با تکیه بر  کمپین های اثربخش و ارائه صفر تا صد خدمات از مشاوره تا اجرا قرار دهم. در ادامه روند این شیوه همکاری به تفصیل خدمت شما ارائه می گردد. امیدواریم بتوانیم در این مسیر یاری رسان شما مخاطبان ارجمند باشیم.

علیجاه شهربانویی مدیر عامل آژانس تبلیغاتی سان
عضو هیات علمی و مدرس دپارتمان تبلیغات مدرسه کسب و کار بن ژیوار

 

 مشاوره

مشاوره تبلیغاتی
شما پیش از اینکه با یک آژانس تبلیغاتی همکاری خود را شروع کنید، مدام به مسائلی از قبیل انتخاب و طراحی نام برند، هویت برند، طراحی و اجرای مدیاهای مختلف مثل برشور کاتالوگ، تیزر، تبلیغات در شبکه های اجتماعی، بررسی بازار جدید، تأسیس شعبه‎ی جدید یا تشکیل کانالهای توزیع و فروش و ... فکر می کنید.

اما باید بدانیم طراحی سیستم تبلیغاتی و شیوه همکاری صحیح نیازمند بررسی و تحقیقاتی منسجم است. این اطلاعات باید در مورد خصوصیات کالا و میزان نیازمندی به آن در بازار باشد، که در واقع وظیفه اصلی یک مشاور محسوب می شود تا با تکیه بر این دانسته ها برنامه ای مناسب در تبلیغات و بازاریابی طراحی نماید و در نهایت شرکت شما را تا ثمردهی تبلیغات همراهی کند. مشاور تبلیغاتی برای طراحی یک برنامه موفق باید از ابتدای راه تا انتها در کنار کمپانی طرف قرارداد خود حضور داشته باشد.

پیشبرد فروش یا عرضه ی خدمت و کسب سهم بیشتری از بازار، برای هر سازمان یا بنگاهی، همواره به مدد مشاوران مجرب میسّر شده است. من و همکارانم در قالب «مشاوره»، با بررسی مدل های کسب و کار در  سازمان شما، راهکارهایی را که به پیشبرد فروش یا عرضه ی خدماتِ آنها می گردد طرح‎ریزی می نماید.
پژوهش کاربردی تحقیقات بازاریابی و تبلیغاتی

پژوهش تبلیغاتی
پیشنهادات مطرح شده در جلسات مشاوره ی تبلیغاتی تا زمانی که مورد پژوهش کاربردی قرار نگیرد بیشتر از یک فرضیه نیست و شیوه همکاری را به سوی مسیر درست هدایت نمی کند. در واقع پژوهش کاربردی مجموعه ای از تحقیقات منسجم است که در آن تمام نتایج جلسات مشاوره و نتایج آن مورد بررسی قرار می گیرد.

در واقع پژوهش، حرکتی علمی است که هدف اصلی آن کشف وضعیت سازمان شما در موارد مختلف در بازار است. پژوهش یکی از اساسی‌ترین نیازهای هر کمپین تبلیغاتی برای رسیدن به پیشرفت و توسعه یک برند است. از طرف دیگر، پژوهش می تواند نوعی منبع کسب اطلاعات ارزشمند نیز محسوب شود. پژوهش باعث می شود مدیران یک کمپانی از وضعیت خود در بازار مطلع شوند و با توجه به آن در ارتقای سطح تولیدات و خدمات خود بکوشند تا جایگاهی ویژه در بازار کسب نمایند.

تعیین استراتژی

استراتژی تبلیغاتی
بحث تبیین استراتژی بازاریابی و تبلیغاتی زمانی مطرح می شود که می خواهیم در مورد اهداف یک کمپانی سخن به میان آوریم . تعیین استراتژی تاثیری مستقیم و اثر گذار بر روی اجرای کمپین های تبلیغاتی دارد. باید این نکته را در نظر داشت، در این بخش، تمام فعالیت هایی که برای دوره ی شناسایی محصول یا برند، یادآوری محصول یا برند، و گسترش بازار محصول یا برند، جایگاه سازی برند در ذهن بازار هدف، می بایست انجام پذیرد، به طرف قرارداد، ارائه داده می شود. این مرحله را شاید بتوان یکی از مهم ترین مراحل در حوزه شیوه همکاری یک تیم باتجربه با مشتریان دانست.
ارایه راهکارهای بازاریابی و تبلیغاتی

راهکار تبلیغاتی
در بحث ارائه راهکار،  به بیان راهی که یک کمپانی برای جذب مشتری باید انجام دهد، پرداخته می شود. در واقع در این مرحله، توجیه مدیران شرکت ها برای تعیین راهکاری موثر در تبلیغات صورت می گیرد. این حق مسلم یک کمپانی است که بداند در راهی که برای تبلیغات پیش روی خود دارد، چه مسیری می تواند کمک بیشتری به او نماید و همچنین به این درک برسد که در تبلیغات باید به مدیران تبلیغاتی خود اعتماد نماید.

در مرحله ارائه راهکار، مشتری درباره سوالاتی چون موثرترین روش های تبلیغاتی روز که می تواند به شرکت کمک کند، توجیه می گردد. اینکه موثرترین روش برای تبلیغ کالاهای تازه وارد به بازار کدامند، مدیاهای مختلف باید چه ویژگی داشته باشند تا بتوانند درمعرفی یک برند موثر واقع شوند، از چه راهی می توان به افزایش فروش دست یافت، چگونه می توان اعتماد مخاطب را جذب کرد، چگونه یک شرکت می تواند در کنار رقبای بزرگ خود به جایگاهی مناسب دست یابد بیان می شود.

این مجموعه  توانسته است به مدد بهره مندی از تخصص نخبگان بازاریابی و تبلیغات، به ارائه راهکارهای سودمند و موثر بپردازد. راهکارهای ارائه شده در این بخش با تاثیر از حوزه تعیین استراتژی، برنامه ای است کاملاً کاربردی با جزئیات اجرایی که مواردی از قبیل اهداف تبلیغاتی، بودجه تبلیغات و فصل بندی‎های مربوطه، رسانه های مورد نیاز برای تبلیغ، پیام های مرتبط با آن و برنامه های مربوط به ارزیابی اثربخشی تبلیغات به تفصیل مشخص گردیده است.

طراحی گرافیک

طراحی گرافیک
امروزه تبلیغات از علم گرافیک بهره می‌گیرد تا به اهداف خود دست یابد. گرافیک اساساً یک حرکت بصری است که از دوران کهن نیز از آن استفاده می شد. امروزه گرافیک نه تنها به عنوان یک هنر، بلکه به عنوان عامل رسانه ای عمل می‌کند. نقش گرافیک در تبلیغات چیست؟
گرافیک یکی از مهمترین عوامل تبلیغ است، از جمله در اعلان های تبلیغاتی و تجاری تلویزیون، سینما، بسته بندی کالاها، ویترین مغازه ها، وسایل نقلیه مثل اتوبوس ها، ترن ها و هواپیماها، بیلبردها و گرافیک در ابعاد بزرگ و نقاشی دیواری، نقشی عمده دارد. «گرافیک محیطی»،

به عنوان یکی از شاخه های گرافیک، در رسیدن به اهداف مهم نقشی بسزا دارد و بخشی عمده از فعالیت های تبلیغاتی و تجاری را در بر می گیرد. مقصود از تمام طرح های گرافیکی برای محیط داخلی و خارجی ایجاد فضایی برای زندگی پرنشاط و سالم و قانع کننده است. تیم همکارانم نیز در بخش گرافیکی  مواردی  چون طراحی و اجرای هویت بصری سازمانی، طراحی نشانه، آرم، کاراکتر و مجموعه اوراق اداری، طراحی بروشور، کاتالوگ، طراحی بسته بندی و پوشش های بصری محصولات، طراحی آگهی های مطبوعاتی، طراحی پوستر، تبلیغات محیطی، طراحی آگهی مجلات و روزنامه، طراحی و صفحه آرایی کتاب و نشریات، و طراحی صفحات وب را بانجام می رسانند. شیوه همکاری در بخش طراحی گرافیک مبتنی بر برنامه های مصوب و اصول علم تبلیغات است.

تولیدات رسانه ای

رسانه های تبلیغاتیچنانچه بخواهیم یکی از تفاوت‌های عمده میان تبلیغات در سال‌های گذشته با سال‌های اخیر را بر شماریم، باید به ظهور و گسترش رسانه‌های جدید اشاره کنیم؛ در گذشته، تبلیغات با استفاده از ابزاری محدود به شکل پیام در آمده و به نحو یک‌سویه به مخاطبین ارسال می‌شد. انبوهی از مباحث جزئی در قالب یک شعار کلّی، با استفاده از بروشورها و پوسترهایی به مخاطبین منتقل می‌شد. در دنیای مدرن امروز این گونه تبلیغ،‌ تقریباً کم اثر شده است و به دلیل گستردگی مخاطبین رسانه‌های جدید، سعی می‌شود از آنها استفاده شود. علاوه بر آن، برخی از ابزارهای جدید، تعاملی هستند، یعنی مخاطبین امروزه تنها مستمع شعارها و برنامه‌های کمپانی ها نیستند، بلکه در مباحث شرکت می‌کنند.
تولیدات رسانه ای می تواند در تکرار نام یک برند تجاری بر روی مخاطب نقشی تعیین کننده داشته باشد. حالا دیگر رسانه ها محدود به پوسترها نیست بلکه مدیاهای مختلفی هستند که می توانند به عنوان رسانه عمل کنند. به عنوان مثال کسانی که مسیر هر روزه شان یکی از اتوبان های شهر است، هر روز نام ها و برندهای تجاری را می بینند و با نام آن آشنا می شوند و حتی شعار آن ها را به ذهن می سپارند.

از طرف دیگر رسانه ای مانند تلویزیون که مردم ساعاتی را با آن می گذرانند نیز می تواند در آشنایی افراد با نام های تجاری موثر واقع شود.تیم حرفه ای ما با بهره مندی از تخصص صاحبان ایده در حوزه رسانه های تصویری، محیطی و مطبوعاتی و رسانه های نو مانند شبکه های اجتماعی و برنامه های پیام رسان، توانایی ارائه ی خدمات صفر تا صد تولید و پخش رسانه های یاد شده را در قالب تیزرهای تبلیغاتی، آگهی های مطبوعاتی و بیلبردهای تبلیغاتی، اپلیکیشن های پرمخاطب و ... را دارد. در یک نگاه، مجموعه‎ی این خدمات شامل تیزرهای تبلیغاتی، فیلم های مستند و آموزشی، تنظیم جدول های پخش تیزرتبلیغاتی، ارائه آگهی در روزنامه ها، ساخت برنامه های مشارکتی برای صدا و سیما و ارائه برنامه های تعاملی در شبکه های اجتماعی می‎باشد.

فیلمسازی
ساخت تیزرها و فیلم های تبلیغاتی نقشی موثر در بازاریابی دارد. یک فیلم موثر تبلیغاتی می تواند به راحتی بازار یک کمپانی را جابه جا کند و آن را در سطحی بالای نگه دارد. از دیدگاه کارشناسان رسانه در سال 2017 میلادی ویدئو به مهم ترین و پرمخاطب ترین محتوا تبدیل خواهد شد.

شیوه همکاری در فیلمسازی تبلیغاتی هر قدر حرفه ای تر عمل کند، در تثبیت اعتماد مخاطب نقشی به مراتب موثرتر ایفا می کند. کافی است تبلیغات ویدئویی در رسانه های مختلف  را در ذهنتان مرور کنید. این نوع از تبلیغات‎ گاهی شعارهایشان تکیه کلام مخاطبان می شود و به علت جذابیت بارها مخاطب را پای رسانه می نشاند و گاهی با شیوه های بازاریابی ویروسی تاثیراتش چندین برابر می گردد.  کادر مجرب و متخصص، فعال در زمینه تبلیغات و فیلمسازی ما، آماده همکاری در پروژه های مختلف فیلمسازی (تبلیغاتی، صنعتی، مستند، رپرتاژ آگهی، انیمیشن و ...) می‎باشد.
عکاسی
بدون شک یکی از راه های موثر در تبلیغات، عکاسی است که می تواند در آشنا کردن ذهن مخاطب با نام یک برند تاثیرگزار باشد. به عنوان مثال، بروشوری موثرتر است که در آن از عکس هایی زیباتر و بهتر استفاده شده باشد. این نکته را هم باید بدانیم شیوه همکاری تبلیغات در جراید زمانی مورد توجه واقع می شوند که عکس تبلیغاتی بتواند آن ها را جذّاب‎تر نماید. هدف نهایی در عکاسیِ تبلیغاتی، ایجاد رغبت در مشتری است. شاید در تعریف عکاسی صنعتی به زبان ساده باید گفت اگر عکسی به معرفی یک محصول خاص بپردازد تا بوسیله آن بتواند مخاطب را با برند یا نامی آشنا نماید، آن عکس، عکسی تبلیغاتی است. در زمینه عکاسی نیز  تیم مجرّب ما قادر است که مفهوم عکاسی صنعتی را به خوبی درک کرده و برای کمک به موفّقیت یک کمپانی از مدرن ترین تکنیک ها و تجهیزات عکاسی استفاده کنند.
چــــاپ

چاپ
چاپ نقشی مهم در امر تبلیغات ایفا می کند. دیگر زمان مدیاهای چاپی ضعیف و بدون هدف، بسر آمده است و یک شرکت تبلیغاتی در شیوه همکاری خود نیازمند است که با به کارگیری ابزار روز چاپ، رأساً تولیدات تبلیغاتی خود را بر عهده گیرد. استفاده از ماشین آلات به‎روز و چاپخانه هایی که از علم تبلیغات مطلع‎اند می تواند تضمین کننده ی هدفی باشد که یک کمپانی تبلیغاتی برای تولیدات خود در نظر دارد.

درست است که طراحی و گرافیک نقشی بسیار حیاتی در این زمینه ایفا می کنند، اما باید به خاطر داشت طراحی خوب و منحصربه‎فرد تنها در صورتی دیده می شود که از چاپی خوب نیز بر خوردار باشد. با استفاده از ماشین آلات به‎روز و کارآمد و همکاری متخصصین باتجربه، توانسته ایم در طول سالها فعالیت نسبت به انجام سفارشات چاپی با شرایط متنوع و کاربری های گوناگون اقدام نمایم. در این زمینه، خدمات ارائه شده شامل ارائه خدمات چاپ و پس از چاپ، اُفست و دیجیتال، چاپ فضای داخلی (indoor)و چاپ فضای خارجی (outdoor)می شود.

 لطفا شیوه همکاری را بخوبی مطالعه بفرمایید، شاید اطلاعات این صفحه مطالب سومندی را در اختیار شما قرار دهد. نوع نگاه شما به مقوله تبلیغات و بازاریابی و انتخاب شیوه همکاری شما با آژانس های تبلیغاتی ، مهم ترین گام در راه موفقیت کمپین های بازاریابی و تبلیغات است. شاید بجرات بتوان گفت شیوه همکاری صحیح و اصولی رمز موفقیت برندهای پیشرو و قابل ستایش است.